Chopin-logo-schets! Kopie.jpg
Chopins_Unterschrift.jpg

Het bestuur van de Chopin Stichting Nederland stelt zich ten doel culturele manifestaties te organiseren rond werk en leven van Frédéric Chopin en aan hem gerelateerde kunstenaars.

De Stichting maakt deel uit van de International Federation of Chopin Societies (Warschau-Parijs-Wenen), die in 1985 is opgericht en waarvan momenteel 36 organisaties, over de hele wereld verspreid, lid zijn.

De federatie is lid van de International Music Council onder UNESCO.

De Chopin Stichting Nederland streeft ernaar te komen tot uitwisseling van contacten en kunstenaars uit andere landen. Tevens ligt het in de bedoeling niet alleen reeds bekende kunstenaars een podium te bieden, maar ook jong talent, en het werk van componisten, die zich laten inspireren door de composities van Frédéric Chopin, uit te laten voeren.